:: CHRONOLOGICZNIE ::

„Stawka większa niż życie” - CAŁOŚĆ
W POPRAWNEJ KOLEJNOŚCI CHRONOLOGICZNEJ (serial/teatr/film/książki)
    (T-01) Wróg jest wszędzie
  1. (S-01) Wiem, kim jesteś
  2. (T-02) Łączniczka z Londynu
  3. (S-08) Wielka wsypa
  4. (S-03) Ściśle tajne
  5. (S-09) Genialny plan pułkownika Krafta
  6. (opow) Podwójna gra
  7. (S-05) Ostatnia szansa
  8. (S-10) W imieniu Rzeczypospolitej
  9. (S-07) Podwójny nelson
  10. (S-04) Café Rose
  11. (S-12) Zdrada
  12. (S-06) Żelazny Krzyż
  13. (S-02) Hotel Excelsior
  14. (opow) Parszywy listopad
  15. (S-11) Hasło
  16. (S-13) Bez instrukcji
  17. (opow) Spiskowcy
  18. (S-14) Edyta
  19. (S-16) Akcja „Liść dębu”
  20. (S-15) Oblężenie
  21. (S-17) Spotkanie
  22. (T-08) Ostatnia broń Führera
  23. (T-09) Koniec gry
  24. (S-18) Poszukiwany gruppenführer Wolf
  25. (T-10) Czarny wilk von Hubertus
  26. (T-11) Noc w szpitalu
  27. (T-12) Człowiek, który stracił pamięć
  28. (T-13) Partia domina
  29. (komx) W ostatniej chwili.
  30. (T-14) Cicha przystań
  31. (opow) Malavita
  32. (film) Hans Kloss. Stawka większa niż śmierć
LEGENDA:
(komx)   komiksy z serii „Kapitan Kloss” (nie zrealizowany w innej formie)
(opow)   opowiadania z książki „Stawka większa niż życie” (nie zrealizowane w innej formie)
(S-xx)    odcinek serialu TV „Stawka większa niż życie”
(T-xx)    spektakl Teatru Telewizji „Stawka większa niż życie”
• (T-xx)  spektakl Teatru Telewizji „Stawka większa niż życie” zrealizowany później w wersji filmowej z tą samą, lub podobną fabułą (a więc zastąpiony odcinkiem serialu); umieszczony w spisie jedynie dla porządku chronologicznego

        Opowieść o działalności podczas II wojny światowej oficera wywiadu sowieckiego Stanisława Kolickiego, działającego pod kryptonimem J-23. Kolicki – w filmie prezentowany jako Polak – oferuje Rosjanom swoje usługi, gdy połowa Polski jest przez nich okupowana, tj. przed wybuchem wojny sowiecko-niemieckiej i układem Sikorski-Majski. Ze względu na podobieństwo do oficera wywiadu niemieckiego Hansa Klossa, Kolicki wciela się w jego postać i zostaje przyjęty do Abwehry (niemieckiego wywiadu wojskowego). W fabule serialu nie jest jednak wyraźnie podkreślane, iż centralą zwierzchnią dla agenta Klossa jest Związek Sowiecki (poza enigmatycznym meldunkiem przedstawicielowi radzieckiemu w pierwszym odcinku iż "J-23 znowu nadaje"). Natomiast w ostatnich odcinkach Kloss występuje jako major Ludowego Wojska Polskiego.
Ponadto wyraźnie zaznaczone jest, że organizacje konspiracyjne, z którymi współpracuje J-23, są związane z ruchem komunistycznym.


Inne tytuły: "S nasazením života", "Sekunden entscheiden", "Stakes Larger Than Life", "Juego grande que la vida", «Ставка больше, чем жизнь», "Pjesë të mëdha se sa jeta", "Ставка већи од живота", "Ulog veći od života", "Удел поголема од живот",
Produkcja: 1965-1968
Premiery: 28 styczeń 1965 (Teatr TV)
                  10 październik 1968 (TV)
                  29 czerwiec 1969 (kina - niektóre odcinki)

Reżyseria: Andrzej Konic, Janusz Morgenstern, Barbara Borys-Damięcka
Muzyka: Jerzy Matuszkiewicz
Obsada: Stanisław Mikulski, Emil Karewicz, Bronisław Pawlik, Mieczysław Stoor, Seweryn Butrym, Janina Borońska, Krzysztof Chamiec, Alicja Zommer, Lucyna Winnicka, Tadeusz Bartosik, Mieczysław Kalenik, i inni
[ kompletna obsada wymieniona na stronach poszczególnych odcinków ]

Notatki:
Serial powstał na bazie popularnej kilka lat wcześniej serii spektakli telewizyjnego Teatru Sensacji pod tym samym tytułem, emitowanego w latach 1965-1967.
Wiele z filmowych odcinków bazowanych było na mniej lub bardziej zmienionych scenariuszach wcześniejszych spektakli Teatru TV, stąd - przyjmując wersje odcinków serialowych jako ostateczne/definitywne - pięć z przedstawień teatralnych jest praktycznie zbyteczna iteoretycznie  nie ma potrzeby ich oglądania, gdyż zostały lepiej sfilmowane w wersjach serialowych (oczywiście dla zatwardziałych fanów agenta J-23 każda wersja po prostu musowa do obejrzenia). Odcinki te jednak nie wnoszą nic nowego do fabuły serialu.
Wyjątkiem jest pierwszy odcinek serii teatralnej, ponieważ dzieje się na wiosnę nieokreślonego roku (prawdopodobnie 1942 lub 1943) i z uwagi na fabułę nie pasuje on chronologicznie ani przed, ani za pierwszym odcinkiem serialu filmowego, pozostawiliśmy go więc jako swego rodzaju alternatywny początek całości.


IMDb (angielski)
Wikipedia (polski)


03.191020

(POL) polski, (POL) polskie napisy, (ENG) English subtitles, (RUS) русский,


JAK POWSTAWAŁA „STAWKA WIĘKSZA NIŻ ŻYCIE”
(fragment filmu dokumentalnego o Andrzeju Konicu)
MAKING OF "STAKES LARGER THAN LIFE"
(portion of a documentary film about director Andrzej Konic)


Stanisław Mikulski – „Stawka większa niż życie”
(piosenka—czołówka serialu)

» SŁOWA / CZYTAJ WIĘCEJ »



8 komentarzy:

  1. Drogi panie Matole-prawniku,

    Jeżeli nie rozumiesz asan jak działa internet, to wynajmij sobie jakiegoś eksperta, który ci to wytłumaczy, gdyż my udzielamy porad tylko osobom, które lubimy i szanujemy, zaś prawnicy - w szczególności niezbyt lotni prawnicy tacy jak waść - do takich nie należą.

    Poza tym weź asan rzuć okiem chociaż pobieżnie na ostatnią nowelizację Prawa Autorskiego PRL z 1976 roku zanim wyślesz do nas kolejną idiotyczną wiadomość ze śmiechu wartymi pogróżkami, a (być może) zauważysz, że zgodnie z tym - wówczas obowiązującym! - prawem autorskim, serial ten w całości od najstarszego do najostatniejszego odcinka znalazł się w domenie publicznej w latach 1975-1980, a więc na 20 lat przed wejściem w życie Prawa Autorskiego Rzeczypospolitej Polskiej z 1996 roku, na które waść tak ochoczo się powołujesz w swych wypocinach.
    Czy nie uczyli cię, matole prawniczy, że PRAWO NIE DZIAŁA WSTECZ i każde nowe prawo może obowiązywać jedynie od dnia jego publikacji? Nie jesteśmy prawnikami, ale nawet my znamy tak podstawowe zasady działania prawa, dziwi więc, że asan - podając się za prawnika - nie masz o tym pojęcia. Właśnie dlatego nazywamy ciebie "asanem", "matołem" itp. okresleniami, które są jedynie stwierdzeniem faktu, a nie próbą obrażania śmiesznej waścia persony (wyjaśniam po to, abyś nie miał podstaw do czepiania się o osobistą obrazę).

    Ponieważ już kilkakrotnie zawracałeś nam du...głowę swoimi bezpodstawnymi pogróżkami, niniejszym informujemy cię, że twoje "klauzule poufności" są tyleż samo warte, co twoje pogróżki (czyli gówno warte). Nigdy nie zgodziliśmy się na żadne zachowanie poufności ani też nie podpisaliśmy na to żadnej zgody. To ty sam, z własnej woli, wysyłasz do nas swoje wypociny. Dlatego przypominam i podkreślam w niniejszej (naszej pierwszej i ostatniej) odpowiedzi na twój prawniczy bełkot, że każdy następny email, wiadomość, pismo, lub cokolwiek innego otrzymanego od ciebie - zostanie przez nas w całości opublikowane w internecie, włącznie z wszelkimi danymi twoimi i twojego śmiesznego biura.

    Bez pozdrowień,
    i bez wyrazów szacunku,

    W imieniu uczestników Projektu Repozytorium:
    Anna i Janusz

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. LOL!!!
      Nie pisał już więcej?

      Usuń
    2. Pewnie przeczytał w końcu prawo autorskie z czasów PRL-u no i poszedł w pizzz..u :)

      Usuń
  2. pozycje 25-32 - o co jaką tu chodzi chronologię? np. pozycja 32 powinna być na miejscu 19, i dlaczego są skreślenia?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chronologicznie, czyli zgodnie z czasem akcji.
      Każdy tytuł jest linkiem do danego wideo, a skreślenia oznaczają oczywiście brak wideo danego tytułu.
      PR / Janusz

      Usuń
  3. dziekuje za ten serial i ine u was genialna strona

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetnie że witryna nadal żyje i dodajecie też koloryzowane wersje! Dzięki

    OdpowiedzUsuń